Pràctica 3: Joc de rol
Des dels inicis del país, als Països Baixos s’ha utilitzat l’energia eòlica. Els molins aprofitaven l'energia del vent per drenar aiguamolls, poder serrar fusta pels edificis, moldre gra i altres usos industrials. Actualment ja no són molins de fusta o pedra els que produeixen l'electricitat que necessita el país, sinó modernes turbines eòliques.
Als Països Baixos, l'energia eòlica s'inclou dins de les energies renovables. El país és líder en aquest sector, des dels primers molins de vent que proporcionaven una alternativa als molins hidràulics típics de l'època, fins a les modernes turbines que aprofiten l'energia eòlica a terra i mar.
Per això hem pensat adient introduir als alumnes aquesta energia, explicant-los la seva importància i ús del país. Amb més de 1.000 molins de vent històrics i nombroses turbines eòliques repartides pel país, ofereix una oportunitat única per estudiar tant la història d'aquest tipus d'energia com el futur del sector.
Aquesta activitat es dividirà en dues sessions d’una hora cada una.
En la primera sessió, la mestra introduirà l’energia eòlica i alguns conceptes teòrics d’aquesta perquè els alumnes tinguin uns coneixements previs de la temàtica que es desenvoluparà. Suposant que es tracta d’una classe amb 25 alumnes, s'organitzaran en grups de 5 en diferents espais dins l’aula.
Tot seguit, el mestra farà la següent pregunta: Considereu que els molins que aporten energia eòlica són beneficiosos?
Tot seguit, el mestra farà la següent pregunta: Considereu que els molins que aporten energia eòlica són beneficiosos?
Un cop s’hagin agrupat, el mestre repartirà un rol per a cada cinc alumnes, perquè en busquin informació i la puguin defensar, argumentar i representar a la següent sessió. Aquests rols consistiran en:
- El representant de l’empresa de ferrocarrils del país, els quals funcionen amb energia eòlica.
- El director de l’empresa eòlica que vol incrementar la construcció de turbines eòliques
- El representant del grup de naturalistes en contra de la seva implantació
- Els pagesos propietaris de les terres que hauran de deixar de conrear per poder construir els molins
- Consumidors de l’energia a favor de la seva implantació per els seus beneficis econòmics
Un cop s’hagin repartit els rols, els alumnes s’agruparan per rols per així buscar la informació en comú, ja sigui a través d’Internet, articles i/o llibres per informar-se. El mestre anirà grup per grup per assegurar-se que tots entenen el paper que hauran de representar i alhora procurar que busquin la informació en fonts fiables i sàpiguen com defensar-la.
Durant la segona sessió, el mestre organitzarà l’activitat de manera que a cada grup hi hagi un alumne amb un rol diferent.
Per iniciar el joc de rol, repartirà un paper on explicarà la situació que hauan de representar segons el seu paper.
Benvolguts alumnes,
Com ja sabeu a partir d’aquest mes d’agost, la multinacional que aporta energia eòlica al país voldrà incrementar un 50% la construcció de turbines eòliques. Defenseu el vostre punt de vista segons el rol que heu de representar. Recordeu sempre respectar tots els punts de vista i el torn de paraula dels vostres companys i companyes.
Obejctius de l'activitat:
- Cercar informació cooperativament
- Escollir articles i fonts viables per desenvolupar criteris i opinions certes
- Aprendre a partir del seu interès i motivació
- Respectar el torn de paraula i punts de vista de la resta de companys
- Despertar l'interés per participar en temes de debat actuals del país
- Introduir la teoria de l'energia eòlica de manera amena i dinàmica
Avaluació:
En aquesta activitat, el mestre avaluarà als alumnes a partir de la observació directe. Alguns ítems que tindrà en compte són:
- Participa activament durant la recerca d'informació
- Desenvolupa i defensa arguments certs i amb fonaments teòrics
- Respecta el torn de paraula i punts de vista de la resta de companys
- Coneix els avantatges i les conseqüències de la implementació de les turbines eòliques al país
- Mostra curiositat i motivació envers conèixer més envers de les energies renovables de la zona
Turbines eòliques. Països Baixos
|
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarHola noies, us adjuntem la nostra rúbrica d'avaluació
ResponderEliminarhttps://docs.google.com/document/d/1nQP4-6YlhjLDlRpo8L6F6rY7VDACG7aCHbzjIjvRb9M/edit?usp=sharing