Pràctica 2: Recorregut Google Maps

Pràctica 2: Recorregut Google Maps


En aquesta entrada del blog us presentem la segona pràctica que hem pensat per alumnes de 6è de primària.


L'objectiu principal és treballar l’orientació espacial dels alumnes i la geografia de la zona. Per a fer-ho, s'utilitzarà el format d’una cursa d’orientació per així connectar l’àmbit de les noves tecnologies i de les ciències socials.


Per tal que els alumnes puguin aprofitar al màxim l’experiència, la pràctica es dividirà en dues sessions de 50 minuts i 1h i 30 minuts.


En la primera sessió, la mestra dividirà els alumnes en 6 grups de 4 persones, per tal que tots els alumnes puguin participar al màxim. La mestra començarà plantejant algunes preguntes per saber els coneixements previs dels alumnes. Algunes d’aquestes preguntes podrien ser:
  • Considereu que coneixeu la zona on viviu?
  • Per venir a l’escola, utilitzeu sempre la mateixa ruta? Canvieu a vegades?
  • Què creieu que vol dir la paraula orientació? Considereu que és quelcom que vosaltres teniu?


Aquestes preguntes també serviran al final de la pràctica per realitzar una reflexió amb els alumnes d’allò que han après i el procés que han seguit.

A continuació, la mestra repartirà una tauleta digital a cada grup. La mestra mostrarà als alumnes com accedir al següent mapa (LINK AQUÍ). La mestra els explicarà que disposen de 30 minuts per recuperar tots els objectes amagats pel poble d’Enschede. Però per fer-ho una mica més difícil, cada equip serà un color diferent i haurà de trobar els objectes del color. La mestra ha de deixar ben clar que si un equip troba l’objecte d’un altre equip, no l’ha de tocar per tal que tots els equips puguin gaudir de l’activitat.

Els alumnes disposaran d’una tauleta digital sense connexió a internet, però podran realitzar l’activitat sense necessitat de connexió, ja que l’aplicació té l’opció de treball sense connexió.
Un cop realitzat el circuit, els alumnes hauran d’explicar als companys la seva experiència, detallant si s’han trobat amb algun entrebanc al llarg del circuit i si és el cas, com l’han resolt.


A la segona sessió, es començarà fent memòria del que es va fer a la sessió anterior. Un cop els alumnes s’hagin posat en context, la mestra els explicarà la tasca que hauran de realitzar en aquesta sessió.

Els alumnes es tornaran a col·locar en grups, els mateixos que es van utilitzar en l’anterior sessió, i disposaran d’un tauleta electrònica. Amb aquesta, se’ls demanarà que entrin a l’aplicació de google earth i que investiguin totes les possibilitats de les que disposa. Depenent del grup, aquesta part de la sessió pot durar més o menys 15 minuts.

Un cop els grups s’hagin familiaritzat amb l’aplicació, se'ls demanarà que, per grups, creïn un circuit d’orientació per a un altre grup de la classe. La mestra donarà tres premisses:
  1. El circuit ha de ser original, tant pot ser pels llocs o pels reptes que es proposin.
  2. Els grups han de fer servir l’aplicació de Google Earth per realitzar el circuit.
  3. El recorregut no pot durar més de 15 minuts.

Un cop donades aquestes premisses, els grups es podran posar a treballar. Aquest procés durarà al voltant de 30 minuts. Un cop els grups hagin acabat, es repartiran els circuits de manera que cada grup hagi de realitzar el circuit que ha dissenyat un altre grup.

Quan els grups hagin acabat tots els circuits, es farà una posada en comú amb tots els grups. Cada grup haurà d’exposar els aspectes positius i negatius del circuit que han hagut de realitzar. D’aquesta manera, els alumnes rebran un feedback dels seus propis companys.

Per concloure, es tornaran a recuperar les preguntes del primer formulari que s'ha realitzat al principi de la primera sessió i els alumnes hauran de respondre a aquestes, per grups, i posar-les en comú amb el grup classe.

Aquí teniu unes instruccions bàsiques per utilitzar Google Earth i Google Maps









No hay comentarios:

Publicar un comentario